Zien en gezien worden? Daar draait het om bij FACE À FACE. Zelfs zonder logo herken je de karakteristieke en unieke brillen van dit pittige Parijse eyewear label in een oogopslag. De BrilBoutique is fan van het eerste (mont)uur.
Fransman Pascal Jaulent, bezieler van FACE À FACE, droomde ervan om stedenbouwkundige te worden. Na zijn studies aan de Ecole Supérieure de Commerce de Paris(Parijse managementschool) sloeg hij een andere weg in, die hem leidde naar de financiële afdelingen van verschillende grote internationale bedrijven.
Enkele jaren later wist Pascal Jaulent het te schoppen tot CEO van de wereldberoemde brillenfabrikant Lunettes Lafont. Daar herontdekte hij zijn passie voor bouwkunde. Hij stond versteld van de gelijkenissen tussen de complexiteit van modernistische architectuur en de technische veelzijdigheid van het ontwerpproces van een montuur. Dat inzicht prikkelde hem om een eigen brillenlijn op de markt te brengen.
En zo geschiedde: in 1995 lanceerde Pascal Jaulent, samen met z’n assistente Nadine Roth, het eyewear label FACE À FACE. Met een gedeelde liefde voor kunst en optiek, was het artistieke duo vastberaden de wereld mooier te maken met mondaine en modieuze monturen.
Monturen met een figuurlijk scherp randje, want FACE À FACE daagt uit met een excentrieke stijl, grote vormen en opvallende kleuren. Niets is te gek voor de oprichters en hun getalenteerde designteam: van vintage vlindermodellen in een modern jasje, tot cirkelvormige frames met ‘een hoekje af’ en futuristische modellen met fluorescerend kleurenpalet. Zowel het verleden als de toekomst vormen een bron van inspiratie voor de ontwerpstudio van FACE À FACE.
Intussen zijn de brillen en zonnebrillen voor mannen en vrouwen uitgegroeid tot topsellers op de optiekmarkt. Ook op de rode loper is FACE À FACE een echte eyecatcher: populaire filmsterren en internationale popidolen als Jennifer Aniston, Penelope Cruz, Madonna, Jennifer Garner en Robbie Williams werden reeds gespot met een flamboyant exemplaar van het temperamentvolle Franse merk.
Elke collectie brengt weer iets nieuw en onverwacht. Voor de creatie van deze lijn werd ten huize FACE À FACE speels geëxperimenteerd met kleur en licht. Het resultaat is een poëtische collectie die in het teken staat van de overgang van dag naar nacht.
WITTY weerspiegelt de eerste zonnestralen bij dageraad. De geometrische vormen en flashy gekleurde groeven accentueren je gezicht, en geven jou een heldere blik en opvallende look.
Verlicht door het rijke kleurenspel van de middagzon, maakt ZENIT een sterk statement voor individualiteit. Deze vrouwelijke monturen bestaan uit een elegant dun frame met brede bovenrand, die van vorm lijkt te veranderen wanneer je in beweging bent.
Deze is er ééntje voor de mannen. Voor het design van NEONN werd gebruikgemaakt van een innovatieve kleurtoepassingstechniek: nachtblauw contrasteert met neongroen, waardoor het montuur op een gloeiende halo lijkt.
Dat een bril van FACE À FACE alle hoofden doet draaien, is ook de Design Eyewear Group niet ontgaan. Sinds 2014 maakt het label deel uit van de internationale groep, samen met tal van andere gerenommeerde merken.
De collecties van FACE À FACE zijn vandaag wereldwijd beschikbaar bij geselecteerde optiekzaken, waaronder De BrilBoutique.
Wil je een bril of zonnebril die in het oog springt en die je persoonlijkheid in de verf zet? Waag je aan een prachtig montuur van het expressieve en kwalitatieve FACE À FACE. Maak nu je afspraak in onze boetiek.
Scroll to top